Meie tublid 1.a, 1.b, 2.a ja 3.b klassi õpilased meisterdasid Rakvere Teatri jõululavastuse „Lohe linna all“ jaoks laheda lohe munasid.
Kooli arengukava eelnõu avalik väljapanek toimus ajavahemikus 13.11.2022 - 26.11.2022.
Ettepanekuid sai esitada kuni 26.11.2022 aadressil
Avalik väljapanek on lõppenud.
Täname kõiki koostöö eest!
Neljapäeval, 3. novembril oli meie kooli 10.-12. klassi noortel õppepäev Tallinnas.
Päeva esimeses pooles külastas 10. klass Tallinna Kunstihoones kunstnik Oliver Ressleri näitust “Tõkestades mandrijääd”. Näitus uurib üleilmset soojenemist ja kliimaõiglusliikumist ning selle suhet kunstiga. Arutlesime kunsti kaudu loodushoiuga seonduvate probleemide üle ning lõpetasime haridusprogrammi protestiga Vabaduse väljakul.
Mõned kümnendike mõtted:
“Kõige rohkem jäi meelde Fotografiska külastus, näitus oli huvitav, aga piltide sõnum oli arusaamatu minu jaoks.”
“Jäi meelde jääkaru mannekeen, see oli väga armas. Sain teada, et olen vahva trummimängija. Tänu sellele kogemusele hakkasin mängima trummi.”
“Jäid meelde protestid, mis olid seotud igijää sulamisega. Väga kurb.”
“Jäid meelde pooliroonilised pildid ja tsitaadid kliimamuutuste kohta, mida oli teosetes demostreeritud.”
“Jäid meelde videod protestimise kohta. Protestimine oli veidi piinlik, kuid oli tore end proovile panna.
“Seal viibisid kahtlased isikud. Kui see välja jätta, siis oli väga produktiivne ja hariv külastus.”
“Meelde jäid pildid, millel oli oma sõnum.”
“Kunstistuudios näidati meile ümbritseva looduse probleemidega seotud videoid ja kunstiteoseid. Oluliseks teemaks olid ka protestid kõikvõimalike loodust ja erinevaid loomi ohustavate tehaste ja hoonete vastu.”
“Autori pildid olid huvitavad ja väga kõnetavad. Kõige vähem meeldis protestimine, aga sellegipoolest oli tore seda ise läbi teha.”
“Mulle muidu meeldis see külastus ja need pildid aga ma tundsin ennast veidi ebamugavalt selles keskkonnas ja see protestimine oli ka vastumeelt, kuna otseselt ei usu seda.”
“Jäid meelde videod erinevatest protestidest.”
Jäid meelde protestid, mis olid seotud igijää sulamisega. Väga kurb. Autori pildid olid huvitavad ja väga kõnetavad. Kõige vähem meeldis protestimine, aga sellegipoolest oli tore seda ise läbi teha. Jäid meelde videod protestimise kohta. Protestimine oli veidi piinlik, kuid oli tore end proovile panna.
Samal ajal külastasid 11. ja 12. klass Euroopa Elamuskeskust. Modernse hoone eesruumis olid interaktiivsed lauad, kus sai uurida Euroopa ajalugu, “minna” erinevatesse Euroopa pealinnadesse, tutvuda liikmesriikide probleemide ja eripäraga. Oli ka sein, kus sai teha endast või oma sõpradest pildi, mis seejärel läks kõikidesse Euroopa elamuskeskustesse.
Toimus kaks loengut. Esimeses tutvustati Euroopa Liitu. Saime teada, kes kuuluvad Euroopa Liitu, missugune on selle juhtimise struktuur, kes esindavad Eestit ning palju muud. Iga õpilane sai oma töövihiku, et õpitu paremini meelde jääks.
Teises loengus räägiti internetis levivatest libauudistest ja -fotodest. Lugesime erinevaid tekste ja vaatasime fotosid ning arutasime, millised on päris ja millised mitte. Rääkisime ka usaldusväärsetest allikatest. Need paar tundi Euroopa Elamuskeskuses olid väga harivad ja lõbusad.
Pärast lõunapausi suundusid kõik gümnasistid Fotografiskasse, kus giidide abiga tutvusime maailmakuulsate kunstnike Cho Gi-Seoki, Andy Warholi ja Frank Ockenfelsi loominguga. Uudistasime nende teoseid ja kuulsime huvitavaid fakte nende elu kohta. Huvitav fakt oli see, et Andy Warhol ei pildistanud ühtegi oma fotot ise, vaid kasutas enda loomingus teiste tehtud pilte. Pärast oli kõigil võimalus ka iseseisvalt näitustel ringi vaadata.
Päev oli hariv, sisukas ja ühendas gümnaasiumiperet.
2. klassi loodusõpetuse tunni raames valmisid vahvad taimeprojektid. Mõne projekti puhul sai maitsta õunamahla ja maiustada õunamoosiga. Üks huvitav projekt valmis nii, et oli seemnest taim kasvama pandud ning jälgitud taime kasvamisprotsessi nädalate kaupa. Projekti esitamise päeval oli taim õpilasel kaasas.
Karjääriõpetuse tunni raames saavad õpilased osaleda Töötukassa loengutes/töötubades, eile avanes see võimalus ka meie õpilastel. Käsitleti karjääri mõistet, avardati teadmisi õppimisvõimalustest ning analüüsiti iseennast, oma võimeid ning soove seoses karjäärivalikuga.
Meie kooli 6. ja 7. klassi õpilased osalesid enne koolivaheajale minekut kolm päeva #Rakett69 õpihuvilaagris, kus tuli lahendada erinevaid ülesandeid, mis nõudsid meeskonnatöö oskust. Kasuks tuli nutikus ja loovus. Iga päeva lõpus said meeskonnad võtta mõõtu omavahelises duellis.
19. oktoobril sõitsid Kunda Ühisgümnaasiumi 7-ndate klasside õpilased koos klassijuhatajate ja ajalooõpetajaga Narva linnusesse keskaega uurima. Linnuses võtsid meid vastu kaks giidi. Esmalt jagati meid kahte gruppi, nagu ikka 7.a kl ja 7.b kl. Meie, 7. a klass läks koos giidiga 3. korrusele, seal pidime vaatama filmi keskaja tegemistest. Veel ennem, kui giid rääkima sai hakata, oli linnuses tuletõrjehäire. Pidime kohe 3. korruselt alla õue minema. Küll oli väsitav see edasi tagasi ronimine. Uuesti 3. korrusele jõudes hakkasime vaatama lühifilmi keskajast, tore oli see, et giid rääkis lisaks filmile meile veel palju huvitavat. Saime teada, et enam kui 700 aastat vana Narva linnus on pika ajaloo jooksul kuulunud sakslastele, taanlastele, rootslastele, venelastele ja nüüd kuulub eestlastele. Järgmises ruumis saime enda nime kirjutada tindi ja sulega. Veidi keeruline oli, aga saime hakkama. Kõige toredam osa oli siis, kui giidi abiga riietati meie õpilased keskaja riietesse. Oli talupoeg oma naisega, kuningas ja kuninganna, sepp, munk, rüütel, käsitööline, jt. Peale seda läksime ise linnuses keskaega avastama. Kui linnuses kõik korralikult läbi käidud, läksime õue ja sealt linnusemüürile, vägev vaatepilt väikestest avadest linnuse ümbrusele. Ilm oli väga päikeseline ja mõnus, jalutuskäik mööda promenaadi oli ka mõnusalt lahe. Promenaadi pikkus on umbes 967 m, meie päris lõppu välja ei jalutanud. Promenaad on idast piiratud Narva jõega ja asub Vene Föderatsiooni piiri vahetus läheduses. Teisel pool jõge on Venemaa linn Ivangorod. Põnev oli jälgida, kuidas Venemaa inimesed sellest samast jõest kalu püüdsid . Jalutuskäik mööda promenaadi tehtud, läksime sööma. Praad maitses väga, kuna pikk ja huvitav päev oli lõppemas ja kõhud väga tühjad. Aitäh, head õpetajad! Oli üks põnev ja hariv õppereis.
Kunda Ühisgümnaasiumi seitsmendikud
Koolivaheajal olid Kunda kooli õpetajatel tihedad õppimist täis päevad. Lii Lillioja ja Mare Tereping Tallinna Ülikoolist rääkisid tagasisidestamisest ja tõhusast suhtlemisest.
Esimesel päeval räägiti tagasiside võimalustest erinevates õppeprotsessi osades, suulisest ja kirjalikust tagasisidest ja õppiva organisatsiooni võimalustest tagasiside meetodite ühiseks loomiseks ja rakendamiseks.
Teine päev keskendus nõustamisele laste arengu toetamisel, nõustamissuhete loomisele ja säilitamine, eetikale, arenguvestluste läbiviimisele, tõhusa suhtlemise tehnikatele. Mängiti läbi erinevaid rollisituatsioone.
Kõik see sai võimalikuks tänu Euroopa Sotsiaalfondi toetatud projektile „Väärtused, eetika ja kommunikatsioon koolikultuuri osana“. 2022/2023. õppeaasta on meie koolis väärtuste aasta. Ka õpetajate koolitused lähtuvad sellest fookusest.
- 3. KLASSID OSALESID ÕPPEPROGRAMMIS "LEIVALUGU"
- VAHEAEG 24.10-30.10.2022
- 6. KLASS VÄLJASÕIDUL VIRU RABAS
- DIGIKUNSTIRINGI TEGEMISED
- 1.-3. KLASS ON OODATUD JALGPALLI TRENNI
- TEISED KLASSID RAKETT69 TEADUSSTUUDIOS
- 7. KLASS SAKA MÕISAS
- 9.KLASS OSALES LIIKLUSOHUTUSE KOOLITUSEL
- 9. KLASS KODANIKUHARIDUSE ÕPPEPÄEVAL
- JALGPALLI TREENINGUD
- KUUENDIKUD JA KAHEKSANDIKUD TORETALUS
- KOOLITEATER ALUSTAB UUT HOOAEGA
- LASTEVANEMATE ÜLDKOOSOLEK
- 2024/2025.õppeaasta huvitegevus
- SPORDINÄDALA TEISIPÄEV: ETTEVALMISTUSED OLÜMPIAKS