Karjääriõpetuse tunni raames saavad õpilased osaleda Töötukassa loengutes/töötubades, eile avanes see võimalus ka meie õpilastel. Käsitleti karjääri mõistet, avardati teadmisi õppimisvõimalustest ning analüüsiti iseennast, oma võimeid ning soove seoses karjäärivalikuga.
Meie kooli 6. ja 7. klassi õpilased osalesid enne koolivaheajale minekut kolm päeva #Rakett69 õpihuvilaagris, kus tuli lahendada erinevaid ülesandeid, mis nõudsid meeskonnatöö oskust. Kasuks tuli nutikus ja loovus. Iga päeva lõpus said meeskonnad võtta mõõtu omavahelises duellis.
19. oktoobril sõitsid Kunda Ühisgümnaasiumi 7-ndate klasside õpilased koos klassijuhatajate ja ajalooõpetajaga Narva linnusesse keskaega uurima. Linnuses võtsid meid vastu kaks giidi. Esmalt jagati meid kahte gruppi, nagu ikka 7.a kl ja 7.b kl. Meie, 7. a klass läks koos giidiga 3. korrusele, seal pidime vaatama filmi keskaja tegemistest. Veel ennem, kui giid rääkima sai hakata, oli linnuses tuletõrjehäire. Pidime kohe 3. korruselt alla õue minema. Küll oli väsitav see edasi tagasi ronimine. Uuesti 3. korrusele jõudes hakkasime vaatama lühifilmi keskajast, tore oli see, et giid rääkis lisaks filmile meile veel palju huvitavat. Saime teada, et enam kui 700 aastat vana Narva linnus on pika ajaloo jooksul kuulunud sakslastele, taanlastele, rootslastele, venelastele ja nüüd kuulub eestlastele. Järgmises ruumis saime enda nime kirjutada tindi ja sulega. Veidi keeruline oli, aga saime hakkama. Kõige toredam osa oli siis, kui giidi abiga riietati meie õpilased keskaja riietesse. Oli talupoeg oma naisega, kuningas ja kuninganna, sepp, munk, rüütel, käsitööline, jt. Peale seda läksime ise linnuses keskaega avastama. Kui linnuses kõik korralikult läbi käidud, läksime õue ja sealt linnusemüürile, vägev vaatepilt väikestest avadest linnuse ümbrusele. Ilm oli väga päikeseline ja mõnus, jalutuskäik mööda promenaadi oli ka mõnusalt lahe. Promenaadi pikkus on umbes 967 m, meie päris lõppu välja ei jalutanud. Promenaad on idast piiratud Narva jõega ja asub Vene Föderatsiooni piiri vahetus läheduses. Teisel pool jõge on Venemaa linn Ivangorod. Põnev oli jälgida, kuidas Venemaa inimesed sellest samast jõest kalu püüdsid . Jalutuskäik mööda promenaadi tehtud, läksime sööma. Praad maitses väga, kuna pikk ja huvitav päev oli lõppemas ja kõhud väga tühjad. Aitäh, head õpetajad! Oli üks põnev ja hariv õppereis.
Kunda Ühisgümnaasiumi seitsmendikud
Koolivaheajal olid Kunda kooli õpetajatel tihedad õppimist täis päevad. Lii Lillioja ja Mare Tereping Tallinna Ülikoolist rääkisid tagasisidestamisest ja tõhusast suhtlemisest.
Esimesel päeval räägiti tagasiside võimalustest erinevates õppeprotsessi osades, suulisest ja kirjalikust tagasisidest ja õppiva organisatsiooni võimalustest tagasiside meetodite ühiseks loomiseks ja rakendamiseks.
Teine päev keskendus nõustamisele laste arengu toetamisel, nõustamissuhete loomisele ja säilitamine, eetikale, arenguvestluste läbiviimisele, tõhusa suhtlemise tehnikatele. Mängiti läbi erinevaid rollisituatsioone.
Kõik see sai võimalikuks tänu Euroopa Sotsiaalfondi toetatud projektile „Väärtused, eetika ja kommunikatsioon koolikultuuri osana“. 2022/2023. õppeaasta on meie koolis väärtuste aasta. Ka õpetajate koolitused lähtuvad sellest fookusest.
19. oktoobril külastasid 3. a ja 3. b klass Rakvere Linnakodaniku muuseumi, kus osaleti õppeprogrammis „Leivalugu“.
Kuulsime ja nägime kuidas vanasti vilja kasvatati, terad jahuks jahvatati ja leiba küpsetati.
Igaüks sai ise ka väikese leivakese meisterdada, misjärel pandi need ahju küpsema. Sel ajal, kui leivad küpsesid, tegime ise võid ja mängisime ringmängu.
Peagi andis mõnus leivalõhn märku, et aeg on sooja leiba maitsta. Küll see maitses isetehtud võiga hea!
Seejärel saime uudistada, kuidas vanasti linnainimesed elasid. Meeleolukas väljasõit lõppes ühise lauluga, kus õpetaja Eve sai mängida Arvo Pärdi klaveril.
Õpetajad Eve ja Siiri
"Esmaspäevases (17.10) digikunstiringis käis õpilastele veebi teel arvutimängude maailma tutvustamas animaator ja meediaõpetaja Eva Liisa Sepp. Arutasime, miks arvutimänge mängitakse, kellele need suunatud on, millest need koosnevad ja millele peaks mõtlema, kui mängu looma hakata. Seejärel proovisid õpilased ise arvutimängude ideid genereerida ja nendesse sobivaid karaktereid või elemente joonistada. Kes teab, ehk ühel päeval arenebki mõnest esmaspäeval sündinud mõttealgest välja järgmine maailmakuulus arvutimäng? :)
Digikunstiring toimub esmaspäeviti 8.-9. tunni ajal klassis 214 ja kõik huvilised on oodatud osalema."
13. oktoobril külastasid 2.a ja 2.b klass Rakett69 Teadusstuudiot.
2. klassi õpilaste teadussessiooni teemaks oli „Õhk“. Õpilased ehitasid etteantud vahenditest tuulekahuri ning meisterdasid tuule jõul liikuva auto. Kogu „ehitustöö“ toimus gruppides. Teadusstuudios said õpilased võimaluse avastada, katsetada, õppida ning omavahel võistelda.
- 7. KLASS SAKA MÕISAS
- 9.KLASS OSALES LIIKLUSOHUTUSE KOOLITUSEL
- 9. KLASS KODANIKUHARIDUSE ÕPPEPÄEVAL
- JALGPALLI TREENINGUD
- KUUENDIKUD JA KAHEKSANDIKUD TORETALUS
- KOOLITEATER ALUSTAB UUT HOOAEGA
- LASTEVANEMATE ÜLDKOOSOLEK
- 2022/2023.õppeaasta huvitegevus
- SPORDINÄDALA TEISIPÄEV: ETTEVALMISTUSED OLÜMPIAKS
- SPORDINÄDALA ESMASPÄEV: 3X3 KORVPALL
- LAHEMAA LOODUSE PÄEV
- SPORDINÄDALA INFO
- JK TARVAS OOTAB 1.-3.KLASSIDE ÕPILASI TREENINGUTELE
- PUUTÖÖRING ALUSTAB
- KOOLIAASTA AVAAKTUSE PILDID